„Вероятно изборът на „Цвят на годината 2019” не е бил лесен, защото са се събрали много и различни хора и всеки един от тях е бил с различни предпочитания, настроения, възраст и емоции. Все неща, които човек изразява чрез цветовете – в дрехите си, вещите си, в дома си. И въпреки, че хората сме толкова различни, наистина има трайни тенденции в цветните предпочитания, които отразяват настроения, очаквания, философия и етап на развитието на обществото.
Амортизирани от изтощителната динамика на ежедневието, от кризи, свръхинформация, глобализация, хората започнаха да изпитват носталгия по миналото. По годините, в които животът е течал на по-бавни обороти, продуктовият дизайн се е фокусирал в обикновения човек, вещите не са били еднодневки, а на музикалният свят е предстояло да короняса Краля.
Тази носталгия, съвсем естествено наложи винтидж модата, завърнаха се характерните форми и пастелните цветни гами от онези години. Разбира се в нов контекст и прочит. От Фиат реагираха с редизайн на вечната класика – модела Чинкуенченто, Смег направиха цяла колекция домакински електроуреди, световно известни мебелни фирми смениха цветните гами на мебелите си. Тази тенденция не подмина осветителните тела, интериорният текстил, декоративните елементи и съвсем естествено и интериорните бои.
Провеждайки за четвърта поредна година събитието „Цвят на годината 2019”, организаторите от Оргахим се стремят не само да бъдат актуални, а да задават тенденциите. И няма как да не се получи, след като в инициативата по избор на цвят са участвали хора, с творчески и креативни професии. Хора, които не само следват тенденциите, а ги създават и прилагат в работата си, опирайки се на своя опит, творчески етап и философия. Резултатът е цвета ОРГАНИК.

Според участниците интериорът на 2019 ще бъде модерен, еклектичен, бохемски. Е тук таме се появява и хай-тека, но той е по-скоро за разнообразие. От опит мога да кажа , че повечето от клиентите ни така биха формулирали желанията си, описвайки стила, който биха искали да носи домът им.

Абсолютно единодушни са за актуалното през 2019 – темите, които ще вълнуват хората са природосъобразният и здравословен живот, природата като антистрес терапия. Все повече хора си дават сметка за нуждата да запазят природата, защото тя е спасение, тя е връзката със Земята и корените. Тя е била животворната среда, създала и съхранила живота. Тя е причината днес да сме тук и грижата за нея ще е приноса ни за пълноценния живот на бъдещите поколения.
Това явно е натежало при избора на цвета ОРГАНИК, той олицетворява отношението ни към природата, символизира хармония, сила, енергия и зареждане – всичко това, което тя ни дава.
Това е новата трактовка на познатите гами от ретро вълната, това е нюанса в разчитането на тенденциите. Осъзнаването на важните неща в живота ни, подреждането на приоритетите е нещото, което ще ни дари със спокойствие, мъдрост и хармония. Емоциите, които предизвиква Цвета на 2019 ще помогнат да се вгледаме по-добре в себе си, да се чувстваме свободни и да намираме по-лесно баланса.
А как и къде може да се използва? Крайно време е нещо да отмести онзи бледожълт нюанс, с който 90% от хората боядисват апартаментите си, мислейки че ще е светло и слънчево, а по света това е цвета за боядисване на апартаменти под наем. Използвайте фантазията и емоциите си. Бъдете различни и се изразявайте цветно.“
Ирина Иванова – интериорен дизайнер от ИНТРО Дизайн студио
